23.2.2008
300 hiljada ljudi je kralo, koje je tvoje opravdanje zasto nisi i ti?
    Dobar dan.

    Imam dve potrebe u sebi ovih dana koje su u medjusobnoj borbi, jedna je da se povucem i cutim, druga da kazem i izbacim iz sebe bar sta mislim (a i to samo delom), jer mi je o osecanjima tesko da govorim.
    Kucacu malo (mozda se i oduzi, nikad ne znam sta ce da ispadne kad zapocnem post) o desavanjima oko Kosova i o onome sto vidim ovde na Blogoyu. Kombinovano, verovatno.
    Citam razne postove, razne komentare, poneki i napisem, a opet, ne procitah sve, vecina postova je posvecena ovim desavanjima od cetvrtka, i naporno mi je da sve to ispratim.
    Ali vidim, da kao sto je doslo do podele na ulicama, da je doslo do podele i ovde.
    Drugacije su ipak, hvala Bogu, od onih ulicnih.
    Koliko sagledah, ovde postoji dva glavna gledista, i trece manje, sa solidnim spektrom prelaza izmedju sva tri.
    Pokusacu da dam svoje, iako sam ponesto vec i pisao u komentarima, i ne pretendujem da je jedino ispravno, ali je moje, a korigovacu ga ako uvidim da gresim.
    Dva glavna tabora lome koplja oko toga sta je vaznije i sta vise govori o nama, da li velika vecina ljudi koja je mirno protestvovala ili oni koji su palili, rusili i krali.
    U treci, i najmanji, spadaju ljudi, koji po meni, prilicno dobro sagledavaju kompletnu sliku, ali oni su najmanje glasni, tako to obicno i biva.
    Sukobljavaju se misljenja, cesto argumentovano, a cesto i sa omalovazavanjem pa i vredjanjem.
    A ja nekako imam utisak, da bi vecina koja to radi, bila mnogo tolerantnija u raspravama, kada bi mogli da kontrolisu osecaje i pokusali da sagledaju i druga gledista na problem
    Jer, cenim da se vecina oseca slicno, lose, zbog svega, samo sto uzroke vide u drugim stvarima, kada pokusavaju da racionalizuju ta osecanja, i onda "braneci" znaju i da napadaju druge.
    A opet, bar na nekom nivou, koji je nekome mozda blizi nesvesnom nego svesnom delu sebe, mislim da bi se vecina slozila oko glavnih pitanja, samo sto vecina bezi od tog suocavanja sa samim sobomm jer je ono obicno bolno.
    Ja mislim da obe slike puno govore o nama, i moleban i pljackanje, i svakoj treba dati tezinu koju zaista ima u ukupnoj slici.
    U slici koju bi mi trebali da imamo o sebi, sto istinitijoj, u njoj ima puno toga i lepog i ruznog, a ona koja je otisla u svet je nepotpuna, otisla je samo jedna, ona ruzna.
    Jedina stvar koja mene raduje, je sto je veliki broj ljudi izasao na ulice i pokazao da nam je stalo do Kosova, to je zdravo, dokaz da u vecini nas itekako jos ima zdravog, dobrog, kvalitetnog.
    Sve ostalo, za mene licno je porazavajuce.
    A to ostalo, em sto je potpuno ponistilo primarni, pragmaticni cilj ( ali nije nesto drugo, mnogo vaznije, o tome posebno), a to je da se Svetu pokaze da necemo dozvoliti da nas komadaju i ponizavaju, i da smo kulturan narod, naprotiv uspelo je da posalje potpuno drugaciju, em sto je pokazalo jako dobro dobar broj nasih mana i slabosti kao drustva.
    A jedan ljudski zivot je ugasen. I preko toga smo izgleda olako presli.
    Hajde da probam sto krace, jer zelim da cujem i vas, pa da kucanje nastavim u razmeni sa vama, ne moram sve ovde, a i oduzilo bi se, dosadio bih i vama i sebi.
    Sta mi uliva nadu?
    Vecina, koja je pokazala da zeli mirno i pametno da resava probleme, a oni su sad uzasno veliki.
    Sta me plasi?
    Opet vecina.
    Ne, ne plasi me manjina, plasi me vecina, kojoj i sam pripadam u ovom slucaju, koja dopusta da manjina radi to sto radi, sto olako dozvoljavamo i da se manipulise nama, sto olako prelazimo preko ponizenja koja nam priredjuje manjima.
    U manjinu racunam i nase vrle politicare i one koji su bacali ljagu na sve nas ovih dana na ulicama.
    S tim sto je vecina politicara nepopravljivo losa, a dobar broj onih koji su rusili i krali bi jos i mogao da se izmeni.
    A mnogo veca razlika je u tome sto dobar broj onih koji su krali i rusili, nije ni svestan svojih postupaka i sta oni govore o njima, a politicari jako svesno, i na zalost, bar do sada sa punim pravom, jer se boljim  nismo pokazali, tretiraju sve nas kao obicnu stoku, koja postoji da bi njima sluzila u ostvarenju licnih ciljeva.
    Koliko vas, iskreno, u svom srcu ne oseca da bi nas sve prodali (kao sto nas i prodaju), i da im je do Kosova i Srbije stalo onoliko koliko to nije u sukobu sa njihovim licnim ciljevima, drugim recima, jako malo.
    Govorim o kompletnom drzavnom vrhu, o svim parlamentarnim strankama, ne pripadam ni jednoj, niti ijednu podrzavam. O razlikama medju njima mogu samo da razmisljam na nivou ko je manje zlo, dobrih nema.
    Neke najvaznije stvari koje zelim da kazem (kao sto rekoh iznad, o necemu posebno), ostavicu za diskusiju, a ako je ne bude, vasom voljom, mozda u posebnom postu, a mozda i zacutim, to zavisi od interakcije sa vama.
    Ovde jos dve crtice.
    Mnogo se pise o B92, CNN-u.
    B92 odavno nije onaj B92, koji je bio sa svojim narodom.
    Boljitak naroda ih ne zanima, vesti se filtriraju, i zajedno sa komentarima koji idu u pravcu pokusaja formiranja odredjenog stanja svesti i misljenja, sluze ostvarenju ciljeva koji nemaju veze, u osnovi, sa ciljevima kojima bi mi trebali kao narod da tezimo.
    Ipak, daju i informacije koje drugi ne daju, ja sam naucio da selektujem, i od njih uzimam samo ono sto smatram da je dobro.
    Nije mnogo bolja situacija ni sa RTS-om, slicna stvar, samo drugi pol, u sluzbi rezima, kao sto je uvek i bio, opet dalek od svog naroda.
    Ali opet, i tu mogu da cujem ono sto B92 nece prikazati ni za zivu glavu, pa i tu uzimam selektivno.
    S tim sto, ja TV maltene i ne gledam, govorim u principu.
    CNN radi svoj posao, kao i ostali strani mediji, naravno da su politicki kontrolisani, i tu nema sta da nas iznenadjuje, i nema sta da budemo kivni na njih.
    Trebali bi da budemo kivni na nas same, sto nismo u stanju da posaljemo druge poruke od onih koje idu napolje, a iz te kivnje da se rodi neka pamet, pa naucimo.
    Onda, citam komentare koji govore o tome da je sve ovo sto mi kucamo ovde na Blogoyu mlacenje prazne slame.
    Dobrim delom to i jeste istina, i ja se ne zanosim da radim nesto veliko.
    Ali, sama mogucnost da razmena nasih misljenja utice na nas da ucimo jedni od drugih, bolje sagledavamo stvari, korigujemo ono u cemu gresimo, daleko je od nevaznog, i to je ono sto meni daje impuls da ipak citam i pisem, a ne samo cutim.
    Mozda ne mogu, i ne mogu, da promenim svet, ali mogu, i menjam sebe, i drago mi je ako svojim pisanjem pomazem onima koji bi da se menjaju i postaju bolji.
    Meni dosta.
    A jednom, i nisam to ja izmislio, mnogo malih promena pravi veliku.
    Hajde za pocetak, da pokusamo da vodimo diskusiju o onome sto se desavalo ovih dana na ulicama, i ovde na Blogoyu, ali hajde da probamo da budemo kao ona vecina, i da ta diskusija izadje na dobro, da tolerantno probamo da sagledamo sto veci deo kompletne slike, hajde da ucimo.
    I kao sto pokusavam ja da budem miran dok kucam ovo, a besan sam, ljut, i kivan, i na nas i na Svet, probajte i vi, izvucite ono najbolje u vama, dok branite svoje stavove.
    Ne trazim da potiskujete svoj bes, pokazite ga slobodno, samo ne dajmo da nas bes zaslepi da ne cujemo jedni druge i odemo u prepucavanje koje nema veze sa sustinom.
    Hajde da razgovaramo.
   

   
objavio portos u 08:43 | kategorija:
Permalink | obavesti prijatelja | Komentara (35)
Komentari:
Posalji komentar
Portos, kao i na ulici i ovde jedni protestvuju a drugi mitinguju.
Nisu to dva tabora.
To su dva sveta.
Nepomirljiva, izgleda.
Poslao elfish u 11:07, 23.2.2008 | Link | |

Хајде да будемо људи и да се учимо слози за почетак, да нам туђи успех буде радост,а неуспех подстрек!

Poslao O100JA u 11:12, 23.2.2008 | Link | |
Ma, pametnjakoviću...
kojih tristo hiljada lopova?!
Tebi su svi Srbi LOPOVI!!
Da ti nisi za prodaju VOJVODINE?!
Doći će i ona na red...
Ti si pristalica Tadića koji se "ljubi"
sa Zmijom Tačijem...?!
E, nesrećo nijedna!
Poslao Anoniman u 11:15, 23.2.2008 | Link | |
Dobrodosla, elfish.
Jedan broj ljudi sigurno jeste i ostace nepomirljiv, ali ipak mislim da dobar broj ljudi moze da nadje zajednicki jezik i kad zastupa potpuno drugacije stavove, iako na prvi pogled moze da deluje nemoguce.
Mozda nece promeniti ili ublaziti svoje stavove, ali verujem da vecina ovde moze ipak da razgovara, ako to pozeli.
A ni to nije malo.
Mi ljudi smo generalno stoka (i sebe tu svrstavam), ali ja ipak verujem u nas. :)
Poslao portos u 11:15, 23.2.2008 | Link | |
P.S.
A sa tvojih 87 godina...
Senilan si, pa ti opraštam..
Kao HRIŠĆANIN...
Poslao Anoniman u 11:18, 23.2.2008 | Link | |
Anonimni, da se nisam malopre izjasnio da sam za razgovor, a ne prepucavanje, verovatno bih ti samo rekao da si promasio, ocni lekar je niz hodnik, druga vrata desno.
A posto zelim da se nadam da se samo malo salis ili da brzas, dobrodosao i ti.
Poslao portos u 11:19, 23.2.2008 | Link | |
Nego, anonimni, ako ti nije mrsko, hoces da probas meni i onima koji ovo budu citali, da das argumente na osnovu kojih si doneo te stavove o meni.
Voleo bih da ih cujem.
A imam 35 godina, ne veruj svemu sto vidis. :)
Poslao portos u 11:21, 23.2.2008 | Link | |
O100JA, slazem se, i ja kazem, hajde. :)
Poslao portos u 11:22, 23.2.2008 | Link | |
Ok.
Prilicno katarzican post.
Ne znam zasto bas tu rec izabrah, ali tako osecam

Elem, evo sta me, onako istinski, tisti.

Osecanje bola zbog poraza je normalna stvar.
Ne postoji gradjanin Srbije koji se ne oseca lose ovih dana.

Tumacenje uzroka i tumacenje realnog stanja, pogled na buducnost...tu je po ovo drustvo opasan problem.

Ja ne verujem da ce Kosovo ikad vise biti deo ove zemlje.
Verujem da to uopste nije u nasem interesu.
Onaj sever, one deliće sa našom većinom mogao se zadrzati. Medjutim, znajuci ludake koji vode zemlju, izgubicemo i to.

Uzasno se osecam sto bol koji i sam osecam ova zgadija nacisticka, korumpirana, agresivna PRLJA.

Ja se jednostavno ne osecam delom toga.
Ne zelim da imam nista zajednicko s tim.

Posebno me uzasava svaka ideja zivota pod Rusima.
Stvaranje nekakve istocnjacke despotije poput Belorusije
u kojoj ce se nepocinstva nacionalista prema sopstvenom narodu ciniti uz zastitu i blagoslov Putinove Rusije.

Verujem da je nacionalistickoj politickoj eliti to proklamovani cilj.

Za postizanje toga Kosovo i emocije naroda su samo dobar izgovor.

Oni rade to.

A ja to ne mogu da dozvolim

Celo mi se biće buni protiv toga.

Ako stvari krenu u tom pravcu
ja ovoga puta odoh.

Nemam novih deset godina.
Poslao Nenadjebiv u 11:28, 23.2.2008 | Link | |
Dobar dan. Pošto u principu ne volim ovakve “diskusije” jer nikada ne dovedu do nekog konkretnog rezultata, a uz sve to još i žurim (danas je plaćanje kablovske, a dolaze mi i pančevačke frizerke...) samo ću kratko. Pod (1) jedan, gotovo da smo istomišljenici u 90% ovog što si već rekao, pa bih samo dodao ovo:
Naša prestonica ima svoje mehanizme odbrane i zaštite od gotovo svih vidova onakvih rušilačko pljačkaških pohoda, koji (uzgred) ama baš nikakve veze nemaju sa Molebanom. Gde su bili i šta su radili kad je počelo nasrtanje na ambasade i prodavnice? Gde su bile one strukture koje su se, dan uoči, zaklinjale da je sve pod kontrolom i da će pod kontrolom i ostati? Nigde! Nigde, dobrih 45 minuta, a posle je djavo došao po svoje Najke, i sve bilo prekasno.
I zato, u normalnim zemljama, sve bi te tzv. strukture bile smenjene i kažnjene. Da li da očekujem da će ovde biti suprotno? Naravno da očekujem, neko će opet profitirati na opštoj nesreći. I “miševi” i “mačke”...
p.s. Vidim da su miševi već stigli? Strašno... aj’ zdravo!

Poslao hogarsm u 11:29, 23.2.2008 | Link | |

Једна од ближих прилика да Косово и Метохија буду доступни, а они јесу наши и увек ће бити, је врло брз улазак у Европску унију. Онда ће и сва Европа бити доступна, "светска а наша", као и Косово и Метохија.
Ни ја немам више времена за бацање, али немам где да одем осим у неки усамљени крај и да тамо живим као пустињак, јер неће бити живота, ако неки други, они први, о5 дођу на власт.
Poslao O100JA u 11:45, 23.2.2008 | Link | |
nenadjebivi, hvala sto si podelio to sa nama.
Oko katarze, nije bas, slicno se osecam, uzasava me sve sto i tebe, slicno gledamo i na stanje i na opcije koje buducnost nosi, ali moje pisanje nije posledica katarze, vec primarno straha, a iza njega stoji velika zelja da se ta katarza desi, ovom narodu.
Procitao sam i tvoj komentar jutrosnji na tvom blogu, i slazem se, potrebni su novi ljudi, nezaprljani profesionalnim bavljenjem politikom, napisah vec ranije, posle onih desavanja u cetvrtak, trebalo je, da smo kadri, da dodje do revolucije, a zajedno sa huliganima u zatvor i kompletna politicka elita.
I meni su skakavci pojeli godine koje su trebale da mi budu najlepse i najbolje, ne bih da zrtvujem sledecih 10 ni ja, mozda ce neke naredne generacije imati srecu da do toga dodju na laksi nacin, jedino sto bi nama donelo spas, je upravo to, ciscenje od vrha, pa tek onda Maje na red.
Ovako, slusam Maju koja se zali na nepravdu koja joj je naneta, a uz njenu logiku se savrseno uklapa ponasanje B92.
Da smo normalna zemlja, Maja bi se posle youtube-a, na televiziji pojavila na snimku gde je kao Dzajica privode sa lisicama, ali ovako, B92 komotno moze da pravi intervju sa njom.
Umesto, ako je vec imao, kao sto je imao, mogucnost kontakta, obavesti policiju.
I to nije pitanje njihove dobre volje, vec zakonske obaveze da prijavi pocinioca krivicnog dela, inace sami vrse krivicno delo, kao sto su ga i izvrsili.
Tako nam B92 posle Velikog brata, jasno porucuje : Jebes zakon!
Covek je poginuo.
Svi se prave blesavi.
Umesto jedinstva, sto bi nam bio jedini spas, opste rasulo.
O, da, vecina nije za to, ali se uzasno plasi.
Da imamo, ne muda, nego da nam alarm samoodrzanja radi, pa sami mirni ucesnici protesta bi uzeli stvar u svoje ruke, zaustavili prvo huligane na ulici, jer je to zaista sacica u odnosu na ostale, pa onda i ove kriminalce i po meni veleizdajnike drzave.
Ali strah je uzasan.
Lako je pretiti na daljinu, da ce milion Srba doci u Pristinu, ali kada treba zaustaviti par stotina budala, stotine hiljada se sklanja.
Podela Kosova je trenutno realna opcija, a zaista je moguce da ostanemo i bez Severa.
Ja ne znam sta ce biti, iskreno, u srcu, zelim da izadju stotine hiljada opet na ulice, da konacno dozivimo tu katarzu, otresemo sa sebe gamad, prvo to rascistimo, a onda vidimo sta mozemo da uradimo za Kosovo, te ljude dole i nase svetinje.
Ne govorim o krvi.
Revolucija bi mogla da se izvede i bez zrtava.
Isuvise su ovi na vlasti velike kukavice da bi probali da je proliju, gledali bi da pobegnu iz zemlje, u majcicu Rusiju, verovatno.
I to je moj san, koliko god trenutno nerealan.
I da na celo dovedemo postene i pametne ljude, ima ih sigurno, samo takvi su vecini nas potpuno trenutno neprimetni.
A ima ih, ovaj narod ih je uvek imao.
Imamo i kvalitete i kapacitete, samo nas uzasno jebe kompleks nize vrednosti koji vekovima razvijamo.

Hogare, ti si vec sigurno citao da sam pisao o tome da je to namerno pusteno, bas zato sto ne moraju da se plase posledica, ovde se vlast nikad nije plasila posledica.
A vreme je da pocnu.
Inace, ako ih ne zaplasimo i skinemo sa vlasti, ceka nas ono sto preporucih.
Cuvajte sebe i svoju decu.
Ovde ce mrak tek da jede.
Spaljeni mladic je dovoljan dokaz da se ni formalno nece polagati racuna, ko pita, pojesce i njega, to nas ceka.
Ako se ne pobunimo.
A da bi do pobune doslo, i da se ne pretvori u gradjanski rat, potrebno je da nezadovoljstvo bude jasno kanalisano, a to je potrebno da se razumemo, a ne delimo na one koje ce velicati moleban, a zatvarati oci nad paljenjem i pljackom, i one koji nece priznavati snagu i zelju ovog naroda za promenama, vec ce samo pljuvati po olosu.
Naravno da olosa ima mnogo vise od tih par stotina, uvek je bilo i bice.
Ali duboko verujem, da vecina ljudi, i kad se okrenu zlu, u dubini duse zeli da bude dobra, a ja zelim da se ta vecina probudi, zasluzujemo bolje drustvo i zivot, iako smo sami krivi sto zivimo kako zivimo.
A da se ne lazemo, ja prvi sedim kod kuce i ne pada mi na pamet da izadjem sad na ulicu i pozivam na revoluciju, ali zelim da se dese stvari koje ce i mene, i vecinu probuditi da izadjem.

O100JA, u teoriji da, ali nije sve bajno i lako ostvarivo u praksi, iako ja jesam za to, a ponavljam, dok trpimo ovakav zivot i vlast, svejedno je da li smo u Uniji ili u Velikoj Rusiji, zivecemo sve gore, to je do nas, ne do njih.
Poslao portos u 13:17, 23.2.2008 | Link | |
A ako mene ne bude bilo na Blogoyu u narednom periodu, ne brinite, nisam se dobrovoljno ucutao, pojeo me je mrak.
Poslao portos u 13:22, 23.2.2008 | Link | |
Jer, ako se nista ne desi, uskoro, i ne mislim da je paranoja, za ovo sto ja pisem i slicno, nece sportisti da dolaze, nema izvini, ja sam se salio.
Mrak jede.
Poslao portos u 13:24, 23.2.2008 | Link | |
Не бој се #Портосе, неће те "појести" мрак.
Сви се слажемо око тога шта би требало, али нико не исказује и не показује начин како да тога дођемо.
Хоћемо ли то учинити оловком на изборима, притиском на власти или на неки други начин, и који?
Poslao O100JA u 13:28, 23.2.2008 | Link | |
Koja je alternativa njima na izborima, vidis li je?
Ja ne.
Prvo pritisak, naravno, mirne demonstacije (ali zaista mirne) ali odlucne, sa zahtevom da podnesu ostavke.
U tom slucaju bi i moglo da dodje do formiranja neke nove partije sa novim ljudima koja bi preko izbora dosla na vlast.
A onda istraga i sudjenje kriminalcima, inace prociscenja nema.
Ako to ne urodi plodom, samo dve opcije postoje, revolucija ili mrak.
Brzi ili sporiji, ali mrak svakako.
To je moje misljenje.
Ali zelim da cujem i vas, da cujem vase.

Poslao portos u 13:38, 23.2.2008 | Link | |
Portose, stvarno imash zhivaca s obzirom da pripadash generaciji (nashim genaracijama) , preko kojih se sve prelomilo u vreme 90 - tih. Ja nemam snage, ni volje ponovo sve to da gledam i da zarad patriotizma (koji smo svi osecali onda, ovako ili onako) - a u stvari su nam svi mahali zastavicama pred ochima da nam skrenu pazhnju od onoga shto se stvarno dogadjalo ( da smo jedva prezhivljavali....i sve ostalo, plate od 5 maraka...neko je vec pisao o tome...)... a sada, sada sam uzasno ljuta i porazena i gledacu shto pre da odem odavde, mislim da Srbiju vise ne dozivljavam kao svoju zemlju, meni i mojima, apsolutno pruzhila nije nishta. Ne zhivimo loshe, zahvaljujuci Nemachkoj i Sloveniji (pa sada ce to neko protumachiti ..izdajaaaaaa...moji su rintali po stranim drzhavama, mnogo godina i sada ubiraju plodove svog rada - ja sam rintala ovde, nisam se mnogo "osevapila). Znash, mozhda i dzaba pishem ovde (mislim na blogoye i uopshte...), jer tehnichka pismenost ne znachi uvek i shvatanje prochitanog, to je ipak privilegija onih kod kojih vishestruka iskompleksiranost ne postoji..pa samim tim nishta ne ometa proces celokupne percepcije.* Nisam ni besna vishe, ni razocharana, ni iznenadjena...samo hocu da odem, da se ne bi kojim besmislenim sluchajem desilo da za nekoliko godina moja deca idu na demonstracije i razglabaju o politici, kao shto je moja 11-togodishnja kcerka izjavila u shkoli da je Koshtunica peder..jbg...to je ta slika.
Poslao asterion u 14:44, 23.2.2008 | Link | |
Potpuno te razumem, i sasvim je u redu i da odes, koliko god da zelim da budem optimista, ne mogu da ne budem realan, cak i da stvari ovde krenu na bolje, jos dugo ce se lose ziveti.
A znas moj stav i od pre, patriotizam ide zajedno sa brigom o svojoj deci, cak i ako to znaci odlazak, nema tu izdaje.
Poslao portos u 14:59, 23.2.2008 | Link | |
Nego, kad tvoja cera drugi put bude zelela da izjavi to za Kostunicu (a moze i za ostale), prvo da ukrade patike, pa nek kaze pred kamerama, dalje ce da se cuje. :)
I ja joj ne bih zamerio kradju u tom slucaju, leba mi. :)
Poslao portos u 15:03, 23.2.2008 | Link | |
Pa, da.
To sto se desavalo prekjuce je bila njihova poruka da ZAISTA ne prezaju ni od cega.

Ne pominjem tog decka koji je izgoreo zato sto je to ZIVOT koji je zavrsen tako tragicno i tako besmisleno, a u svim ovim net pricama i raspravama cini mi se da je samo pominjanje i rasprava o tome prljanje same vrednosti zivota i jačine smrti.

Pročitao sam upravo da je imao 21 godinu, da je iz Čaglavice koja je stradala 17 marta, da su izbegli s Kosova posle bombardovanja 99. Način na koji je poginuo je takodje uzasna prica. Necu ovde o tome.

Ovih dana pazljivo slusam ludake oko Kostunice. Jedan je juce rekao (ne znam ime, tesko ih je razlikovati) da je to sto se desavalo ovih dana po Srbiji posledica nepravde koju je Zapad naneo Srbiji i da će ovakva nestabilnost trajati po njegovim očekivanjima tri do pet godina.

To je, dakle, plan. Sjebavati zivot ovoj zemlji. A kako drugacije opstati na vlasti i sprovoditi sulude gubitničke ideje. Dodati tome i terciranje iz Rusije. Juce na drzavnoj televiziji (a ona je ruski RTS) receno je da je "Djindjic zasluzio metak jer je bio zapadnjačka marioneta koja je srpske heroje poslala u Hag". To se uklapa u kostunjavo vidjenje istorije.

Ne vidim način na koji je moguće izvesti bilo kakvu promenu novim nekim snagama. Njih jednostavno nema. Svi čekaju da prodje. Kao i početkom devedesetih.
Nema ko da artikuliše glas većinske, pristojnije, realističkije Srbije.

Ovaj koji predstavlja pandan Koštunjavima i Radikalima je, izgleda, otišao da odnese tetki lek. U mojoj uzoj porodici smo bas od prekjuce poceli da ga zovemo Kantica.
Poslao Nenadjebiv u 15:20, 23.2.2008 | Link | |
Kod mene smo počeli lepu razmenu misli , Čini mi se da smo napisali dosta toga što se ne kosi jedno sa drugim . Znaš u principu naj više što mi smeta u svemu je samo isključivost , žmurenje pred očitim činjenicama , mržnja druge strane , ušančeno gledanje na svaku reč sa one druge strane .........
i tamo sam pokušao biti objektivan , provući nit i pitanje koje je po meni bitno . Zar je moguće da se ljudi i u svojim različitim mišljenjima oglušuju na ono dobro u drugoj strani .........mislim da nama nema spasa . Dugo vremena već na blogoyu pišem frazu " partizani će da se vrate " dan pre mitinga na jednom postu napisah ironično da će možda i skupštinu da upalimo jer ova vlast drugačije ne ume ........uostalom na paljevini je i stvorena . Teško je priznati sopstvenu grešku , ja svoju priznajem srušio sam jednu budalu u to vreme već situ i doveo grupu pragmatičnih lopova , školovanih da pričaju šarene laže .............ne danas imamo teoriju da je samo koštunica uzrok svog zla , Toma ima neznam koliko stanova ................jeste sve je tako ali prećutno odobravanje da jelašić ima mnogo vredniju vilu nego svi ti stanovi zajedno ................ne to je zasluženo kao i Đelićev paket akcija koje je eto dobio samo zbog svog nadimka derikoža .............mislim kada će neko od ideoloških zastupnika te opcije svatiti da su svi ama baš svi lopurde koje smo mi postavili ...............JA sam ih postavio i mnogo sam se zajebao , mnogo sam se zajebao što sam nedelju dana laprdao kako neću ići na izbore ali ipak se na kraju poplašio radikalizacije Srbije pa izašao da nebi onaj pošteni svet kaznio moje dete jer je Toma predsednik a on ama baš nikakve ingerencije nema na političkom životu Srbije ...............
na kraju krajeva jel moguće da se sramotimo dela huligana i svoju sramotu dajemo svetu da likuje u njoj . Nemogu niti svatiti kako je Ivana nakupila toliko srdžbe na sebe a ona izjava Američkog sekretara gde nas osuđuju i cinično opominju , govore da živimo u 1389 - oj .......nailazi na odobravanje
plavuše daju intervju pa jbte njih na medecinski fakultet treba postaviti njih već više nemožeš ni osuditi imaju neverovatan dokaz neuračunjivosti , ma sve je to ludilo bre , gurnut u drugi plan ceo projekat podrške svemu onome u čega duboko verujem
ko je kriv , vlada .........izbori sutra odmah , lopovi i piromani , evo neka me lično pozove od svih neistomišljenika političkih bilo ko i bilo kada da pravi neku šetnju ja sa bejzbolkom stojim i čuvam ako treba sam koju god treba ambasadu ..................bilo koju prodavnicu jer to je ono što uništava moj vid patriotizma
....... a ostali , ............ da vidim šta će ostali učiniti za osudu svojih leđa i odbranu čistog obraza

Hajde da vidimo šta je to u ovom trenutku minimum stvari koji su zajedničke ili će i dalje da se provlači misao kako smo svi nepogrešivi i jedino ispravni

.............................a mrak , mrak se nadvija nad celim svetom Rusija je izjavila mogućnost upotrebe sile .........oružane sile . Ja sam u tome svemu onda nebitan
Poslao guli u 15:27, 23.2.2008 | Link | |
A to za Ruse...i za tu izjavu...nemam rechi. Mnogi ga nisu voleli, a jbt....http://www.blic.co.yu/temadana.php?id=31461

Da izjavish da je neko zasluzhio metak? Batjushke Rusi, ni manje ni vishe...E, sad opet da ne zalazim duboko ...mozda bi trebalo pitati starije Slavonce shta misle o Rusima, koji su ih oslobodili od ustasha...
@portose, da , secam se oko teritorija smo raspravljali. JA sigurno moju decu necu podojiti mrzhnjom, nego zdravim razumom. Moja "cera" nema te pretenzije (iako ima samo 11 godina) prema kradjama, niti smo raspravljale nas dve oko politike, to je bilo njeno ..da kazhem "mishljenje"?, ali dete kapira, na zhalost gde zhivimo i kako...i to je bila izjava, jer su u razredu DECA raspravljala oko ovih nesrecnih dogadjaja, opet na zalost...
Poslao asterion u 15:36, 23.2.2008 | Link | |
Ovo je f...ing briljantno... Bravo majstore!!!
samojedino
Poslao Anoniman u 15:42, 23.2.2008 | Link | |
Nenade, nije ni meni do preterane price o njemu, iz slicnih razloga, ali na mene je to pre svega uticalo da se osecam ovako lose, samo paljenje i pljacka je slag na to, to me ne bi uzdrmalo.
Prvo me je potresla sama vest, onda predosecaj da ce to proci onako ugredno, sa zeljom da svi to potisnu, a zatim kad se taj predosecaj pokazao tacnim.
Da se ne lazemo, koliko mi se i gadi i znam da je glupo i stetno, onom losijem delu mene je bilo pomalo drago kada je kamenovana americka ambasada prvi put, i samo mi je racio odmah to sputao, a nije bez imalo logike da tim sitnijim lomom pored mirnih protesta malo pokazemo da umemo da budemo i ludi, kao blagu pretnju, ali ici svesno, kao sto je u vrhu odluceno, na paljenje i ceo taj haos kasnije, je toliko glupo da ja nemam reci, time smo samo sebe debelo zajebali, i pokazali da smo realno nesposobni da pruzimo ozbiljan otpor, i to je signal koji ce Albancima olaksati da dobiju i Sever, nemaju ozbiljnog protivnika, a apetiti su im i onako veci.
Uostalom, da se ne lazemo, koliko god to ne prija, oni jesu, za razliku od nas, pokazali drzavnicku mudrost, potpuno su iskontrolisali proglasenje, da su oni krenuli da se sile taj dan, pukli bi ko zvecka, ali oni znaju kako se radi, a nama bi bilo bolje da pocnemo da ih respektujemo i ucimo od njih.
Ali to ubistvo u ambasadi, jer ono to za mene jeste, jer je moglo da se i predvidi i spreci, i igranje istovremeno na karte mira i haosa, pokazuje da nas vode idioti u drzavnickom smislu, ali koji ce i te kako znati da preko nasih ledja i zivota brane svoje interese.
U pravu si, nema snage koja bi povela promenu, ali potencijalna energija u nama je velika, nadam se cudu, koje opet mi sami moramo da stvorimo, koje ce je pretvoriti u kineticku dok je vreme.
Tadic, da je nesto vise od manekena, pokazao bi to ovih dana, ali on je mlakonja veci od nas, ko to nije video ranije, imace prilike da se uveri.
Poslao portos u 15:48, 23.2.2008 | Link | |
Guli, tacno je, imas odlican post na ovu temu, i tebe svrstavam (eto ipak da te negde svrstam :) ) u tu trecu grupu koja pokusava da sagleda obe strane.
Ali neces mi zameriti sto sam pozeleo da raspravu otvorim i na ovom blogu, imao sam tu potrebu.
I vidis, iako se ti i ja oko ovoga slazemo oko dosta toga, ipak su mi razmisljanja bliza onim koje ima i nenadjebivi, ali tebi priznajem da pokusavas da budes tolerantniji od njega u razmeni misljenja.
Verujem, nekako to podrazumevam, da ni on ne omalovazava sve ono dobro ovih dana, ali laskam sebi da spadam u manjinu koja ce ga dobro razumeti iz prve, dok dobrom broju ljudi nece odmah biti jasno po cemu on tacno pljuje i to ce ih iritirati, pogresno ce pomisliti da je to udar po njihovim gledistima i ubedjenjima, zbog toga i potenciram da bih zeleo da mirno razgovaramo, onda cemo verujem uvideti da nas po ovom pitanju mnogo vise spaja, taj neki minimum bar koji ti pominjes, od onog sto bi moglo da se zakljuci na prvi pogled, i nesumnjivo je da ovde ima ljudi koji ne pripadaju istim svetovima, kao sto elfish rece, ali mislim da vecina ipak pripada istom svetu, u sustini, samo je potrebno da budemo otvoreniji i tolerantniji jedni prema drugima.
To za Rusku TV me iznenadjuje da je Putin dopustio, strasno je.

Asterion, to je bila moja sala oko patika, rekoh vec da te razumem, nadam se i ti mene.

Anonimni, lagao bih kad bih rekao da sam razumeo sta si tacno hteo da kazes, ako moze, pojasni.
Poslao portos u 16:09, 23.2.2008 | Link | |
@portos, ma naravno, videla sam smajli...ja sam se samo nadovezala, malo sam u "autu" , zbog siline ovog gneva i raznih komentara...evo jedna hipotetichka situacija - racimo, brat i sestra po majci, a po nekim "krvnim" arshinima nisu iste nacionalnosti, mada su oboje ovde odrasli, a imaju josh jednog brata, koji je odrastao u CRO...i brat i sestra su na blogoye..i chitam neke komentare, znam da mi je brat razuman chovek, ali ga je ipak neko, verovatno neznajuci izveo iz takta( uslovno recheno) kod "nenadjebivog" ...da bi on spomenuo svoj zavichaj gde je rodjen...e jebesh ga bash..onda kapiram da ljudi iz neznanja ili bez zelje da uopshte malo dublje "zagrizu" pre nego shto kazhu neshto, znaju da izvuku iz choveka ono najgore i najtuzhnije...i kapiram ovo sve treba gledati sa shto manje emocija i praviti realne planove kako da nashim malim teritorijama (uzhim krugovima, porodica, prijatelji) bude bolje. Na opshtem planu smo pukli, nisam tako optimistichna kao ti, bilo je isuvishe primera (bar za moja shvatanja) da bih verovala u neku "svetliju' buducnost..jbg. Da..i nisam te pogresno shvatila nikada...i to sam ti pisala na blogu portos-a, svako JESTE vezan za neku teritoriju, a shta se radi u sluchaju kada ste vezani za vishe teritorija?Lome mi moj Beograd, unishtili su mi bili moju Slavoniju, hushka se po mojoj Vojvodini....eto toliko o precima...
Poslao asterion u 16:34, 23.2.2008 | Link | |
Ok , ja poštujem iskrenost i drago mi je koliko si u tome predan . Već sam ti negde priznao da smo gotovo pa uvek krenuli sa različitih stanovišta gledanja na stvari ali uvek imali korektno " razglabanje " Često smo svatili da su nam ciljevi isti i samo zahvaljujući toleranciji uočili da u onom drugom gledištu nema nikakve mržnje već samo različitosti što je verovatno bolja osobina nekog političkog života nego jednoumlje
Rusi ...............
Igrom slučaja imao sam često priliku raspravljati sa likom koji je gotovo pa sigurno osoba koja mi često dođe na pamet kada se dogodi neka od teorija zavere koju je on govorio da će biti još par godina pre no što će se desi , lik koji je u penziju otišao iz generalštaba
danas mi nešto dolazi jedna njegova tvrdnja koja kaže , Svo ovo sranje što se dešava ( počevši još od sfrj ) su izazvali Ruje samo da bi videle kako će NATO da se ponaša .............pri čemu su pravili paralelu između SFRJ i SSSR a u kasnijem delu Rusija Srbija .............
bojim se da opet povlače poteze da bi videli kako će NATO da se ponaša . Mi ti dođemo ko pioni za žrtvovanje
Poslao guli u 16:55, 23.2.2008 | Link | |
meni je svega preko glave, nemam volje ni da reagujem, dosadilo mi je da budem besna, da se nerviram, toliko cesto sam to radila da sam otupela i svega mi je dosta, nista me ne cudi, nista me ne ljuti, muka mi je da slusam zagovornike ovog i onog, sve je to postalo bezvezno...
Poslao snoshka u 17:00, 23.2.2008 | Link | |
asterion, valjda nekako iz ljudi najlakse izleti ono losije, to uvek slabije kontrolisemo od dobrog, a uglavnom toga nismo ni svesni, svi volimo da mislimo da smo dobrice, a cesce nismo nego jesmo, samo se zanosimo, jer nam takva slika o sebi prija, a onda se cesto i naljutimo na onog koga smo povredili, jer naravno da necemo da prihvatimo da smo nesto lose uradili, to uvek taj drugi iz zlobe, jer nije dobar kao mi, izmislja.
Naravno, to nije zakon, ali jeste pravilo.
A onda to malo po malo, raste u pravo zlo, pa se prosiri i na citave narode, pisao samo uostalom kako smo nekad bili u prijateljskim, skoro bratskim odnosima sa Albancima, a gde smo sad, a gde smo Hrvati i Srbi, za koje ja i dalje mislim da smo genetski isti narod, ali postadosmo daleki, pa...razumes me vec.
Uglavnom jesmo vezani za neku teritoriju, ali sebe ne smatram preterano vezanim, mnogo vise sam, iako sam osobenjak i kako mi godine prolaze postajem cak i asocijalan, u smislu da volim dosta vremena da provodim sam, vezan za ljude, i to pre svega, i realno, ne lazem, po onome kakvi su, a ne koji su, ciji su.
Al opet, lagao bih da kazem da nisam i srpski nacionalista i da mi se i emotivno srce cepa sto smo razbijeni, (mada mi je zao i sto smo se svi sjebali, izuzev Slovenaca, iz bivse Juge) koliko god da me vise pogadja racionalno, sto lose zivim i sto je tmurna perspektiva za moje dete.
Vidis, ja sam rodjen u Pristini, ziveo tamo do 10. godine, al nekako sam vise vezan za Hercegovinu i to moj lokalhercegovacki patriotizam od Kosova, iako sam tamo samo provodio deo raspusta kao klinac.
A opet, nekako mi je najzalije Sarajeva, jer sam imao prilike da upoznam i podelim onaj stari duh koji su imali ljudii tamo, pre rata, i mnogo bih radije ziveo na nekom takvom mestu, da postoji, a ne postoji, niti ce, nego bilo gde.
Cudno je to sve i meni, ne mogu racionalno da objasnim, to je na nivou osecanja, sve ovo, a pokusavam da kucam, da bih i u interakciji sa vama, i sebe bolje razumeo.
Poslao portos u 17:05, 23.2.2008 | Link | |
Slazemo se oko toga Guli, i ja vrlo cenim taj tvoj kvalitet, sto tako sagledavas stvari, ne laskam ti.
A to oko zavera ne znam, nisam sklon da olako popijem te terije, ali nije teorija, vec zivot da se mnoge igre igraju, a fakat je da mi ovde sluzimo za testiranje i potkusurivanje izmedju velikih igraca, tu nema ni milosti ni ljubavi.
Uvek je tako sa nama na ovim prostorima i bilo, sem za Titinog doba, on je bio igrac koji je znao da iskoristi tu situaciju i igru preokrene u svoju korist.
Napisao sam negde na Blogoyu ranije, ne secam se gde, mozda i na mom blogu, da je globalna situacija opet takva, i samo da mi imamo pametne igrace, znas kako bi mogli da koristimo probleme koje USA, EU I Rusija imaju u medjusobnoj igri, Bog da nas vidi, al smo slepci, pa ne stizemo ni da namestimo dupe, koliko nas svi jebu.

snoshka, kapiram, svi smo umorni, ova bagra koja nas jase to i koristi.

Izmenio portos dana 23.2.2008 u 17:17
Poslao portos u 17:15, 23.2.2008 | Link | |
Beograd je veliki grad, i kad igra mečka nešto se dogodi. Bitno je da smo svi radili svoj posao - a ponajviše predsednik države. On se jedini nije mešao, sem nekoliko apela koji su, verovatno, snimljeni pre odlaska u Rumuniju. Uostalom, čitava jedna generacija odrasla je na mitinzima i demonstracijama, i sad je bila prilika da "evociramo uspomene". Vuče nas nešto da se ponavljamo. Jedino što me brine, jeste to što čak nismo bili ni duhoviti kao nekad. Možda baš zato što to i nismo bili mi, u punom značenju, već neki podmetnuti dripci da naprave lakrdiju. Biće toga još, živi bili...
Poslao skyseeker u 18:09, 23.2.2008 | Link | |
@Sky, potrefi ga, i to posred! Znaš kako je, ta Rumunija je užasno daleko, toliko daleko da nam je predsednik mogao biti u beogradu za cirka 18 minuta, i to helikopterom. Al’ nije bio...
Al’ nešto drugo htedoh reći, a to je: nije trebalo na bini pred Moleban da stoji nijedan politički lider, niti predstavnik vlade nit’ skupštine, trebalo je tamo da stoje samo uspešni i zaslužni ljudi iz sveta sporta, umetnosti, kulture... Al’ jebiga, kao i u slučaju gorepomenutog...
Poslao sabahudin u 18:36, 23.2.2008 | Link | |
"Da imamo, ne muda, nego da nam alarm samoodrzanja radi, pa sami mirni ucesnici protesta bi uzeli stvar u svoje ruke, zaustavili prvo huligane na ulici, jer je to zaista sacica u odnosu na ostale, pa onda i ove kriminalce i po meni veleizdajnike drzave."...
Ovo sam uzeo komadić od tvog posta - lepo je što si ovo rekao, ali mnogi nisu i neće na žalost..
Ceo dan sam juče i do kasno sinoć pokušavao da kažem nešto slično u komentarima i negde sam i zapitao ove koji sede kod kuće i pametuju i ništa ne preduzimaju, a "stalo im" je do obraza i časti, pa "mogli su doći da golim rukama pohvataju tu šaku huligančića i bez policije", ako je tačno da oni više vole svoju zemlju, obraz ugled ili šta već poooojma nemam, a hvališu se kako su tačno, dakle precizno znali šta će da bude (iskreno ja nisam znao i bio sam šokiran kad sam saznao šta se deševa dole jbg., - ja na žalost nisam ni vizionar ni političar i mnoooogo puta sam rekao, "ja sam za politiku gluuuup"..)
Guli prijatelju moj hvala ti!!!!
Rekao si TI ono što sam ja i juče i sinoć, a evo i sada ću reći: ONI su nas zajebali!!!!!!!!!!!!!!!
Oni su nas bre zajebali i 91-ve i isto su nam ubacili one "klince" da nam razbijaju, inače bi on pao onda i ne bi bilo svih onih sranja, pa smo skupa sa redarima pokuašavali da ih hvatamo dok nije nastalo ono rasulo skroz...
Kako je moguće da toliko liči majku mu? (?)
I za one šetnje i šerpe i zaustavljanje svega i svačega "zamiranje" države, da bi oni došli, a onda ispada da (ja se u politiku ne razumem!) su oni još gori od onog čoveka i njegovog režima...
Pa je li to stvarno moguće?
Pa ljuuudi pre neki dan ste ih izabrali na vlast (ja ne glasam nikada i nisam ni član ni simpatizer, a simpatizeri su mnoooogo opasniji navijači od članova, (da se ne lažemo)...pa što ste ih glasali bre???
Pa što ste izlazili na glasanje, ako već znate?
Ostanite kod kuće kao i ja taj dan, pa neka se sami izaberu ako mogu...
portose - to što TI možeš da gledaš selektivno tv ili da čitaš novine pa nalaziš vesti između redova, dobro zanš da to ne može svako ili da budem sasvim precizan - to može sasvim maaali procenat ljudi ovde, a i inače smo većina bukvalisti, to ti je bar jasno..
Ne možemo mi nikako bez ekstremizma, a meni je svejedno kog...
Evo gledam one socijaliste koje rušismo, kako smo znali i umeli, pa oni bre ispadaju umerenjaci naspram vas ostaršćenih - neverovatno, aonim Č..i da ne pričam
Ideš li na blog b92?
"Elita" bre!!
kasta - bramani jbt.
O čemu oni govore? - pa ni o čemu - imaju sve vreme samo jednu jedinu temu "nekoliko miliona Srba su vandali i idioti, a nekoliko njih su prosvetitelji srpski koji eto žele da budu toliko dobri i povedu tu rulju u EU....."
Imam pitanje i tebi i njima i svima ovde pošto neću da pišem političke postove: šta će EU vandalski narod, mislim zašto oni NAS traže da se učlanimo, kad smo tako divlji, glupi, neobrazovani....bla, bla...i šta sve ne pisaste juče i sinoć o nama, a i oni tamo?
Hvala na odgovoru unapred ko god da mi ga da.
U jednom momentu nisam znao više, jesam li na B92 ili na Blogoyu jbt.
Mogao bih još mnogo toga da pitam i ko zna šta da kažem ali imam osećaj da nema svrhe i da ovo sve možda može da posluži, jedino kad krenu sledeća otcepljenja, a pošto sam gluup za politiku, ja naravno ne znam, da li će prvo krenuti ona dole ili ova gore..
....ali jedan moj drugar iz Bosne se ponekad zeza sa nama "iscepkaće vas bolan tako, da će vam i za preko ulice trebati isprave"...je li to počelo izgleda?
Neko reče "ima li neko predlog konkretan", možda neka peticija ili nemam pojma šta, ali svakako ne ovo prepucavanje kao devedesetih, jer je deja vu!

Poslao kojak u 00:28, 24.2.2008 | Link | |
Nema šta, slažem se sa svima vama.
Imali smo priliku da pokažemo da smo kulturni, da svima stavimo do znanja ko smo i šta smo. Ponovo ćorak. Ponovo neki mali jadni ljudi kaljaju obraz svih nas.
Mislim da nijedan deo Kosova i Metohije, čak ni severni, nikada više neće biti deo Srbije. Samo se molim za živote Srba koji su ostali tamo.
Istoriiju pišu pobednici. Ali do pobeda se dolazi na neke druge, nove načine, koje mi nikada nećemo naučiti.
Lično, otplakala sam svoje suze za Kosovom gledajući, u martu 2004., kako gori Crkva Svetog Spasa. Gledajući, ispod nje, Sinan pašinu džamiju (sagrađenu od kamena manastira Svetog Arhangela!), kako stoji netaknuta.
Žao mi je što smo ovce, što nas uvek vode najgori, što je Domanović uvek aktuelan, uvek primenjiv na naše živote.
Poslao BubaErdeljan u 00:39, 24.2.2008 | Link | |

Људи, тешко је.
Нема нам спаса,
али пропасти не смемо!
Објективно, немамо куда.
Генерално, колико сам видео,
сви смо за будућност.
Онда...Ајмо.
Идемо.
Прекинимо дискусију овде,
и нађимо начина да се повежемо,
да се сложимо и кренемо,
па ком обојци, ком' Европа.

Poslao O100JA u 01:55, 24.2.2008 | Link | |


Posalji komentar